NYHET

Lycksele Bostäder tecknar AconWay - IT-drift till fastpris

hej

Under sommaren 2018 skrev Lycksele Bostäder ett treårigt avtal med Acon för IT-drift till fast pris. Läs mer om kundens tankar och anledningen till deras val här.

​Lycksele Bostäder äger och förvaltar ca 1330 lägenheter i Lycksele och Örträsk. Kontor och drift finns centralt placerade i Lycksele men servrarna har sedan länge varit inplacerade i Acons Serverhall. Ekonomichef Peter Lindholm har under årens lopp varit ansvarig för dessa servrar och nu väljer Lycksele Bostäder att lämna över ansvaret för servermiljön till Acon samtidigt som supporten outsourcas.

Vi intervjuade Peter för att höra vad han säger om samarbetet.

Varför valde ni Acon som leverantör av er IT-drift?

Största anledningen är att avlasta mig med hanteringen och låta mig fokusera på min roll som Ekonomichef. Under åren som gått har Acon varit en mindre del av vår IT drift och det känns bra att nu även låta dem ta över ansvaret helt och hållet. Som Lyckselebo känns det bra med ett lokalt företag som bonus. Utan lokala företag och arbetsplatser så har vi inga hyresgäster, säger Peter.

 

Hur upplever ni starten av samarbetet såhär långt?

Vi är väldigt nöjda med det initiala arbetet som för övertagandet av driften och vi har redan börjat arbeta med förbättringsåtgärder för att lyfta vår IT med ny teknik och funktionalitet. Nu kan jag släppa förvaltning och underhåll och istället fokusera på utveckling som att underlätta vardagsarbetet för våra anställda. Acons bredd och erfarenhet gör att jag går från tekniker till beställare på en strategisk nivå, förtydligar Peter.

 

Kommentar från Acon

Vi från Acon:s sida är väldigt stolta att få ett fördjupat förtroende hos Lycksele Bostäder genom vårt ”All Inclusive för all er IT - koncept” – AconWay. Vår strävan är att uppfattas som en del av kundens organisation och kommer att finnas nära för att bland annat stödja i det dagliga supportbehovet till de större strategiska IT frågorna för att kunden skall utvecklas och effektiviseras med olika former av IT lösningar, säger Anders Kyrk, Sales & Development Manager, Acon

 

 

Nästa artikel Acon har blivit utnämda till ett av Superföretagen 2016
NYHET

Lycksele Bostäder tecknar AconWay - IT-drift till fastpris

hej

Under sommaren 2018 skrev Lycksele Bostäder ett treårigt avtal med Acon för IT-drift till fast pris. Läs mer om kundens tankar och anledningen till deras val här.

​Lycksele Bostäder äger och förvaltar ca 1330 lägenheter i Lycksele och Örträsk. Kontor och drift finns centralt placerade i Lycksele men servrarna har sedan länge varit inplacerade i Acons Serverhall. Ekonomichef Peter Lindholm har under årens lopp varit ansvarig för dessa servrar och nu väljer Lycksele Bostäder att lämna över ansvaret för servermiljön till Acon samtidigt som supporten outsourcas.

Vi intervjuade Peter för att höra vad han säger om samarbetet.

Varför valde ni Acon som leverantör av er IT-drift?

Största anledningen är att avlasta mig med hanteringen och låta mig fokusera på min roll som Ekonomichef. Under åren som gått har Acon varit en mindre del av vår IT drift och det känns bra att nu även låta dem ta över ansvaret helt och hållet. Som Lyckselebo känns det bra med ett lokalt företag som bonus. Utan lokala företag och arbetsplatser så har vi inga hyresgäster, säger Peter.

 

Hur upplever ni starten av samarbetet såhär långt?

Vi är väldigt nöjda med det initiala arbetet som för övertagandet av driften och vi har redan börjat arbeta med förbättringsåtgärder för att lyfta vår IT med ny teknik och funktionalitet. Nu kan jag släppa förvaltning och underhåll och istället fokusera på utveckling som att underlätta vardagsarbetet för våra anställda. Acons bredd och erfarenhet gör att jag går från tekniker till beställare på en strategisk nivå, förtydligar Peter.

 

Kommentar från Acon

Vi från Acon:s sida är väldigt stolta att få ett fördjupat förtroende hos Lycksele Bostäder genom vårt ”All Inclusive för all er IT - koncept” – AconWay. Vår strävan är att uppfattas som en del av kundens organisation och kommer att finnas nära för att bland annat stödja i det dagliga supportbehovet till de större strategiska IT frågorna för att kunden skall utvecklas och effektiviseras med olika former av IT lösningar, säger Anders Kyrk, Sales & Development Manager, Acon

 

 

Nästa artikel Acon har blivit utnämda till ett av Superföretagen 2016

Certifierade och behöriga

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Vill du veta mer om våra tjänster?

Ring oss på 0950-277 50 eller fyll i formuläret så hör vi av oss!

Vi använder Cookies för att göra innehållet mer personligt i framtida erbjudanden och sociala medier samt för att analysera trafik. Vi delar också information om din användning med våra partners inom sociala medier, annonsering och analys som kan kombinera det med annan information som du tillhandahåller till dem från din egen användning av deras tjänster. Du samtycker till dessa Cookies genom att fortsätta använda denna hemsida.

Ok