Ikon AconWay

AconWay

Vi tar fullt ansvar för all din IT – från support, analys till den dagliga driften och rådgivning.

IT-avdelning med full service till fast pris

Vi skräddarsyr ett upplägg för era specifika behov och ser till att ni snabbt kommer igång. Fast pris varje månad – inga överraskningar och lätt att budgetera.

 

Vi ger dig den hjälp du behöver, när du behöver den och sköter all kontakt med tredjepartsleverantörer så att du bara behöver en kontakt.

 

Resultatet: fullt fokus på din kärnverksamhet vilket resulterar i att ni har möjlighet att bli produktivare, kostnadseffektivare och minska beroendet av enskilda personer.

 

Vår uppgift är att ditt arbete ska flyta på så bekymmersfritt som möjligt där vi ger dig tillgång till ny teknik och expertis så att vi tillsammans kan utvecklas med dig och din verksamhet.

Så funkar det

AconWay levereras enligt ITIL som är det mest erkända ramverket för att tillhandahålla IT-tjänster. 

Kompletterat med egenutvecklade processer, till exempel best practice där vi leder standardisering och utveckling av dina IT-funktioner. Vi validerar din IT kontinuerligt och föreslår förändringar för att du alltid ska ha den bästa lösningen. 

AconWay levereras genom fyra huvudområden: 

Drift & Underhåll

Grundläggande funktioner och dagligt underhållsarbete: antivirus, spamfilter, kontroll av backup, dokumentation, övervakning etc.

Teknik & Applikation
Genom en dedikerad teknikansvarig drivs det proaktiva arbetet i form av underhåll av applikationer och teknisk utrustning, best practice-validering, larm och problemhantering och eskalerade incidenter.

Tjänstehantering
En dedikerad Service Manager håller regelbundna samverkansmöten där periodens ärenden behandlas och förbättringsförslag presenteras. Service Manager är också din kontaktperson i strategiska frågor och rådgivning samt den som hjälper dig att samordna andra IT-relaterade leverantörer.

Support

Vår serviceavdelning är Single Point Of Contact för alla användare i IT-relaterade ärenden. Här får du hjälp med incidenter, tjänsteförfrågan och svar på hur-gör-jag-frågor. Vi utför support via telefon, e-post och på plats. Vi hanterar eventuell eskalering till dina andra IT-leverantörer, exempelvis internetleverantör och affärssystemsleverantör.

 

Låter det som ett bra upplägg? Kontakta oss för mer information!

Kontakt

Vill du veta mer, tveka inte att kontakta oss!

Telefon: 0950-277 50
E-post: sales@acon.se

Kunskapsbank

bakgrund ap
OUTSOURCING

Transformera intern IT

Vad kan vara utmaningar i den interna IT:n och hur kan ni övervinna dem för att transformera er interna IT till en beställarorganisation som är proaktiva för framtidens behov.

bakgrund ap
OUTSOURCING

Att tänka på inför

Att ett annat företag ska vara er IT-avdelning kan kännas både tryggt och skrämmande.

bakgrund ap
Säkerhet

Internet of Things

Senaste åren har det dykt upp fler och fler Internet-kopplade teknikprylar. Men hur säkra är dessa egentligen och hur kan du åtgärda det?

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok