AconWay
En komplett IT-avdelning anpassad utifrån ditt företags behov.
Komplett IT-avdelning med full service
En komplett IT-avdelning anpassad utifrån ditt företags behov, med smarta och innovativa IT-lösningar som gör att du kan fokusera på det du tycker är roligast – din kärnverksamhet. Vi tar fullt ansvar, från support och analys till den dagliga driften och övervakar din IT-miljö dygnet runt.
Tryggt och enkelt med fastpris
Vi skräddarsyr ett upplägg för era specifika behov och ser till att ni snabbt kommer igång med rätt tjänster. Våra specialister ger er det stöd ni behöver för att gemensamt skapa en IT-plan med de bästa lösningarna för framtiden. Allt till ett fast pris varje månad – inga överraskningar och lätt att budgetera.
Personligt service
Med AconWay får du den hjälp du behöver, när du behöver den och vi sköter all kontakt med tredjepartsleverantörer. Vår uppgift är att ditt arbete ska flyta på så bekymmersfritt som möjligt där du får tillgång till ny teknik och expertis.
Produktivare arbetssätt
Med användarupplevelsen i fokus hjälper vi dig att arbeta smidigt och skapa smarta lösningar för din digitala arbetsplats. Oavsett var ni befinner er – på kontoret eller på distans, så ser vi till att ni kommer åt era filer, kan mötas via videosamtal eller hjälper er med supportärenden, för ett produktivare arbetssätt med målet att ta nästa steg i er digitala resa.
Så funkar det
AconWay levereras enligt ITIL som är det mest erkända ramverket för att tillhandahålla IT-tjänster. Kompletterat med egenutvecklade processer, till exempel best practice där vi leder standardisering och utveckling av dina IT-funktioner. Vi validerar din IT kontinuerligt och föreslår förändringar för att du alltid ska ha den bästa lösningen.
AconWay levereras genom fyra huvudområden:
Drift & Underhåll
Grundläggande funktioner och dagligt underhållsarbete: antivirus, spamfilter, kontroll av backup, dokumentation, övervakning etc.
Teknik & Applikation
Genom en dedikerad teknikansvarig drivs det proaktiva arbetet i form av underhåll av applikationer och teknisk utrustning, best practice-validering, larm och problemhantering och eskalerade incidenter.
Tjänstehantering
En dedikerad Service Manager håller regelbundna samverkansmöten där periodens ärenden behandlas och förbättringsförslag presenteras. Service Manager är också din kontaktperson i strategiska frågor och rådgivning samt den som hjälper dig att samordna andra IT-relaterade leverantörer.
Support
Vår serviceavdelning är Single Point Of Contact för alla användare i IT-relaterade ärenden. Här får du hjälp med incidenter, tjänsteförfrågan och svar på hur-gör-jag-frågor. Vi utför support via telefon, e-post och på plats. Vi hanterar eventuell eskalering till dina tredjepartsleverantörer, exempelvis leverantör av internet och och affärssystem.
Tjänster och lösningar för en trygg IT-arbetsplats

Applikationsdrift

AconCloud

Systemutveckling och Projektledning

AconDrive
Kontakta oss
Vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen för din IT. Hör av dig så berättar vi mer.
Telefon: 0950-277 50
E-post: sales@acon.se