Technical Account Manager

Vill du arbeta som teknisk ansvarig på ett kul och utvecklande företag med höga ambitioner som alltid har kunden i fokus? Då är du den vi söker!

Om tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta med en eller flera av våra större kunder där du blir en självklar del av kundens IT och deras resa framåt.

Vi söker dig som vill vara en outsourcad teknikchef från vårt håll och en tydlig rådgivare till våra kunder. Du arbetar operativt och strategiskt, både i vardagen samt är en del av kundens resa och planerar deras IT framåt.

Som TAM (Technical Account Manager) ansvarar du för att främja en god kunddialog tillsammans med kundteamet och sköta drift samt utveckling av kundens miljö som ofta innehåller servrar, nätverk, datorer, databaser etc.  

Du får

Hos oss på Nordlo Elevate arbetar vi för att ha kul och för att få fortsätta utvecklas. Det är vårt signum att måna om kunderna, vi föreslår och återkopplar snabbt med rätt lösningar på kundernas frågor eller beställningar. Vi strävar efter att dra nytta och lära av alla våra erfarenheter vilket tillsammans med vår tekniska kompetens gör att vi kan agera proaktivt och erbjuda våra kunder bra service samt förslag på förbättringar som stödjer just deras verksamhet.

Vi arbetar ständigt för att hitta medarbetarens drivkrafter och har en tydlig strategi för att utveckla våra medarbetare inom tekniken men även som människor. Hos oss på Nordlo ger vi dig mandat att påverka vad och hur arbetet ska skötas i vardagen samt driva utvecklingen inom ditt ansvarsområde.

Nordlo Elevate har idag 55 anställda med en ambition att växa och bli ännu fler. Vi ser väldigt positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat jämställdhetsmål på företaget.



Vanliga uppgifter i vardagen

  •  Drift och utveckling av kundens IT-miljö.
  •  Dialog med kund och användare.
  •  Rådgivning internt och externt. 
  •  Lösa eskalerade incidenter.
  •  Lösa komplexa problem i kundernas miljöer. 
  •  Design och implementation av nya tekniska miljöer. 

Vi söker dig som har:
Gärna har några års erfarenhet av liknande tjänster. Exempelvis har du arbetat som systemtekniker men vill ta klivet till mer kunddialog och möjlighet att påverka och stötta kunderna i sin digitaliseringsresa. 

Eller så har du arbetat som databasadministratör och söker nya utmaningar för att bredda dig inom tekniken. Alternativt är du i en roll som servicetekniker och vill kliva på en ny resa för att utvecklas vidare.

Tillsammans med våra kunder arbetar vi ofta med olika typer av Windowsmiljöer och nätverksmiljöer. De flesta av våra kunder använder Microsoft 365 produkter.

Vi har egna datacenter och driftsätter våra kunders servrar, backuper etc. och använder olika tekniker såsom Hyper-V, VMware, Nutanix, Veeam, Microsoft 365, Linux och ConnectWise. 

Anställning

Dina arbetstider innefattar dagtid med förtroendetid.
Anställningsform: Heltid - Stor möjlighet till individuell anpassning. Nordlo tillämpar normalt provanställning.
Lön: Månadslön, Individuell lönesättning
Förmåner: Vi har bra förmåner – fråga oss när vi träffas
Tillträde: Rekrytering sker löpande, ansök snarast. Tillträde enligt överenskommelse.

Plats: Umeå, Lycksele eller Örnsköldsvik

Ansökan

För mer information och ansökan, besök nordlo.varbi.com

Certifierade och behöriga

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Vill du veta mer om våra tjänster?

Ring oss på 0950-277 50 eller fyll i formuläret så hör vi av oss!

Vi använder Cookies för att göra innehållet mer personligt i framtida erbjudanden och sociala medier samt för att analysera trafik. Vi delar också information om din användning med våra partners inom sociala medier, annonsering och analys som kan kombinera det med annan information som du tillhandahåller till dem från din egen användning av deras tjänster. Du samtycker till dessa Cookies genom att fortsätta använda denna hemsida.

Ok